عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 مهر 1400
بازدید : 302
نویسنده : mozhgan

شما مسلماً می دانید که متخصص ارتودنسی و دندانپزشک مشابه یکدیگر نیستند. هنگامی که شما نیاز به تمیز کردن دندان‌های خود دارید نزد دندانپزشک می‌روید. هنگامی که باید دندان‌های خود را صاف کنید باید به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک

در ادامه تفاوت‌های عمده بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک را بیان می‌کنیم:

تحصیلات

هر دو متخصص ارتودنسی و دندانپزشک باید مدارج تحصیلی پیشرفته‌ای کسب کنند تا بتوانند کار خود را انجام دهند. همچنین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک باید آزمونی را بگذرانند که طی آن ثابت شود دانش و مهارت آن‌ها برای کار با دندان بیمار کافی و مورد قبول است. دندانپزشک معمولاً می‌تواند کار خود را در این مرحله آغاز کند. با این حال، فردی که مایل به شروع کار خود به عنوان یک متخصص ارتودنسی است، معمولاً باید یک دوره رزیدنتی را بگذراند که در طی آن مهارت و دانش لازم برای انجام درمان ارتودنسی دندان را کسب خواهد کرد. گذراندن این دوره به او اجازه می‌دهد تا در درمان‌هایی که جهت صاف کردن دندان‌ها انجام می‌دهد، تخصص داشته باشد.

نوع درمان

 بزرگ‌ترین تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک، نوع کاری است که این دو فرد برای بیمار انجام می‌دهند. در برخی موارد، این کار همپوشانی دارد. با این حال، اکثر متخصصان ارتودنسی، کار پر کردن دندان یا تمیز کردن دندان‌ها را انجام نمی‌دهند و از سویی دیگر، اکثر دندانپزشکان نیز عمل جایگذاری بریس یا تجویز آن را انجام نمی‌دهند. هنگامی که شما نیاز به صاف کردن دندان‌هایتان دارید، معمولاً دندانپزشک به شما توصیه می‌کند که نزد یک متخصص ارتودنسی بروید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فک بالا

انواع درمان

هنگامی که شما نیاز به پر کردن، بریج، ونیر، روکش دندان، عصب کشی یا سفید کردن دندان‌هایتان دارید، احتمالاً نزد یک دندانپزشک خواهید رفت. موارد ذکر شده معمولاً درمان‌هایی هستند که فقط می‌تواند توسط دندانپزشک شما انجام گردد. اگر شما نیاز به اصلاح دندان‌ها و فک‌ها خود نیاز دارید، باید به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید. درمان‌های ارائه شده توسط متخصص ارتودنسی معمولاً برای تشخیص و درمان آنچه مال اکلوژن نامیده می‌شود (مشکل بایت)، می‌باشد. اگر شما دچار آندربایت، اوربایت، کجی دندان، یا فاصله بین دندان‌هایتان هستید، نگهدارنده‌ها و بریس‌ها معمولاً گزینه‌هایی برای درمان هستند، و این نوع درمان‌های ارتودنسی معمولاً باید توسط یک متخصص ارتودنسی ماهر انجام شوند. درمان‌های معمول عبارتند از:

اینویزیلاین(ارتودنسی نامرئی) 

اینویزیلاین برای نوجوانان 

بریس‌ها

تجهیزات ارتودنسی

منبع: https://www.chalava.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com